Doradztwo przy budowie i prowadzeniu CUW / BPO


Masz pytania?

Jesteś zainteresowany oferta?

 

Czym jest centralizacja procesów i budowa centrum usług wspólnych / shared service center?

Centralizacja procesów firmy poprzez budowę centrum usług wspólnych (ang. Shared Service Center, SSC) jest transformacją coraz częściej realizowaną przez firmy chcące budować przewagę konkurencyjną. Obecnie obszary back-office będące przedmiotem centralizacji to nie tylko procesy powtarzalne, które można znaleźć w księgowości, działach wsparcia IT Help Desk oraz Customer Service, ale także na przykład obszary HR, logistyka, zakupy, a nawet badania i rozwój. Centralizacja procesów back-office oraz budowa centrum usług wspólnych (CUW) zwiększa efektywność firm, poprawia jakość obsługi klienta, a także przynosi znaczne oszczędności.

Centra usług wspólnych zaczęły powstawać w latach osiemdziesiątych w USA, skąd zjawisko centralizacji procesów firmowych rozprzestrzeniło się na resztę świata. Segment ten przeżywa obecnie również wielki rozwój w Polsce. Centra usług wspólnych są tworzone przez firmy z różnych branż i regionów. Rozwój technologiczny umożliwia teraz scentralizowanie znacznie większej liczby procesów niż w przeszłości. Dzięki internetowi i nowoczesnym technologiom nie ma znaczenia, gdzie realizowane są procesy wsparcia. Większego znaczenia nabiera natomiast dostęp do wykwalifikowanych zasobów ludzkich.

Centralizacja procesów w ramach CUW (SSC) ma zastosowanie najczęściej w takich dziedzinach jak:

  • księgowość,
  • IT,
  • obsługa klienta,
  • logistyka,
  • administracja,
  • finanse,
  • HR,
  • marketing.

Co oferujemy w zakresie doradztwa przy budowie i prowadzeniu CUW (SSC)?

Nasz zespół ma unikalne doświadczenie w zakresie projektowania i wdrażania centrów usług wspólnych (shared service center). Wspieramy naszych klientów w tworzeniu złożonych programów transformacyjnych – od strategii centrum usług wspólnych, po jej implementację oraz wskazanie dalszego planu rozwoju.

Oferujemy:

  • pomoc w przygotowaniu strategii centralizacji procesów back-office lub ocenę już istniejącej strategii, · SSC feasibility study,
  • doradztwo przy wyborze lokalizacji dla CUW,
  • doradztwo HR w zakresie zarządzania zmianą,
  • budowę CUW,
  • mapowanie procesów będących przedmiotem migracji,
  • wsparcie w tranzycji procesów do CUW oraz w fazie stabilizacji,
  • przygotowanie matrycy odpowiedzialności RACI oraz pomoc w zdefiniowaniu standardu poziomu usług SLA oraz mierników KPI,
  • identyfikację procesów do outsourcingu,
  • optymalizację i podnoszenie efektywności migrowanych procesów,
  • zarządzanie projektem.

Nasze podejście oparte na współpracy pomaga organizacjom zwiększyć ich efektywność, budować wartość dodaną i redukować koszty, a także skutkuje ograniczeniem marnotrawstwa i zmniejszeniem ryzyka biznesowego.

Dlaczego my?

Jesteśmy zespołem specjalistów z międzynarodowym doświadczeniem w obsłudze największych firm na rynku. Nasz pakiet rozwiązań outsourcingowych i doradczych zapewnia maksymalną elastyczność wyboru zakresu usług, wzrost wydajności procesów back-office oraz dostęp do najnowszych technologii.

Ousourcing księgowości
Outsourcing kadr i płac
Usługi korporacyjne
Zewnętrzny dyrektor finansowy – Interim CFO
Doradztwo przy budowie i prowadzeniu CUW / SSC
Doradztwo biznesowe
Automatyzacja procesów (RPA)

Newsletter

Bądź na bieżąco w kwestiach zmian w przepisach podatkowych, finansowo-księgowych, kadrowo-płacowych oraz trendów w outsourcingu.

Zapis do newslettera jest równoznaczny z akceptacją Polityki Prywatności.

Skontaktuj się z nami!

Z chęcią porozmawiamy w jaki sposób możemy pomóc. Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.