Doradztwo przy budowie i prowadzeniu CUW / BPO
Masz pytania?
Jesteś zainteresowany oferta?
Czym jest centralizacja procesów i budowa centrum usług wspólnych / shared service center?
Centralizacja procesów firmy poprzez budowę centrum usług wspólnych (ang. Shared Service Center, SSC) jest transformacją coraz częściej realizowaną przez firmy chcące budować przewagę konkurencyjną. Obecnie obszary back-office będące przedmiotem centralizacji to nie tylko procesy powtarzalne, które można znaleźć w księgowości, działach wsparcia IT Help Desk oraz Customer Service, ale także na przykład obszary HR, logistyka, zakupy, a nawet badania i rozwój. Centralizacja procesów back-office oraz budowa centrum usług wspólnych (CUW) zwiększa efektywność firm, poprawia jakość obsługi klienta, a także przynosi znaczne oszczędności.
Centra usług wspólnych zaczęły powstawać w latach osiemdziesiątych w USA, skąd zjawisko centralizacji procesów firmowych rozprzestrzeniło się na resztę świata. Segment ten przeżywa obecnie również wielki rozwój w Polsce. Centra usług wspólnych są tworzone przez firmy z różnych branż i regionów. Rozwój technologiczny umożliwia teraz scentralizowanie znacznie większej liczby procesów niż w przeszłości. Dzięki internetowi i nowoczesnym technologiom nie ma znaczenia, gdzie realizowane są procesy wsparcia. Większego znaczenia nabiera natomiast dostęp do wykwalifikowanych zasobów ludzkich.
Centralizacja procesów w ramach CUW (SSC) ma zastosowanie najczęściej w takich dziedzinach jak:
- księgowość,
- IT,
- obsługa klienta,
- logistyka,
- administracja,
- finanse,
- HR,
- marketing.
Co oferujemy w zakresie doradztwa przy budowie i prowadzeniu CUW (SSC)?
Nasz zespół ma unikalne doświadczenie w zakresie projektowania i wdrażania centrów usług wspólnych (shared service center). Wspieramy naszych klientów w tworzeniu złożonych programów transformacyjnych – od strategii centrum usług wspólnych, po jej implementację oraz wskazanie dalszego planu rozwoju.
Oferujemy:
- pomoc w przygotowaniu strategii centralizacji procesów back-office lub ocenę już istniejącej strategii, · SSC feasibility study,
- doradztwo przy wyborze lokalizacji dla CUW,
- doradztwo HR w zakresie zarządzania zmianą,
- budowę CUW,
- mapowanie procesów będących przedmiotem migracji,
- wsparcie w tranzycji procesów do CUW oraz w fazie stabilizacji,
- przygotowanie matrycy odpowiedzialności RACI oraz pomoc w zdefiniowaniu standardu poziomu usług SLA oraz mierników KPI,
- identyfikację procesów do outsourcingu,
- optymalizację i podnoszenie efektywności migrowanych procesów,
- zarządzanie projektem.
Nasze podejście oparte na współpracy pomaga organizacjom zwiększyć ich efektywność, budować wartość dodaną i redukować koszty, a także skutkuje ograniczeniem marnotrawstwa i zmniejszeniem ryzyka biznesowego.
Dlaczego my?
Jesteśmy zespołem specjalistów z międzynarodowym doświadczeniem w obsłudze największych firm na rynku. Nasz pakiet rozwiązań outsourcingowych i doradczych zapewnia maksymalną elastyczność wyboru zakresu usług, wzrost wydajności procesów back-office oraz dostęp do najnowszych technologii.
Newsletter
Bądź na bieżąco w kwestiach zmian w przepisach podatkowych, finansowo-księgowych, kadrowo-płacowych oraz trendów w outsourcingu.
Skontaktuj się z nami!
Z chęcią porozmawiamy w jaki sposób możemy pomóc. Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.